Zaterdag, van St. Genevieve naar Epernon (108 km)

11 juli 2011 - Chartres, Frankrijk

Zaterdag, van St. Genevieve naar Epernon (108 km)

Vandaag is het de dag van Pien. Als het op sportiviteit en spierkracht aankomt is zij in haar element. Het traject is zwaarder dan alle andere dagen. De hellingen zijn langer, soms 3 km, en stijler, tot 10 %. Op vlakke stukken gaat het ook niet snel, vanwege de harde tegenwind. Het landschap is prachtig, het is de Val d' Oise. Nog steeds veel graanvelden maar afgewisseld met loofbossen en bossages. De dorpjes zijn welvarend, de huizen en kerken goed onderhouden, dit in tegensteling tot Noord-Frankrijk. De straten zijn opsierd met bloembakken vol bloeiende planten.

Pien straalt en bespeelt enthousiast de pedalen. Roel heeft het moeilijker, zelfs met de ondersteuning uit zijn accu. Ik vindt het heel zwaar, maar ik red het. En ik besef dat het nog maar 2 jaar geleden is dat ik er lichamelijk slecht aan toe was vanwege de chemokuren. Ik mag Jacobus in Santiago wel duizend maal bedanken dat ik nog leef en dat ik mezelf met mijn fiets en mijn hele hebben en houden over deze heuvels heen sleep.

Ten oosten van Mantes steken we de Seine over. Parijs ligt slechts 60 km oostwaarts. Uiteindelijk leggen we vandaag, ondanks de klimmen zelfs 108 km af. We logeren in Epernon in een priorij van de Zusters van St. Thomas.

1. Welmoed:
    11 juli 2011
    Hoi Mam!! Ziet er heel leuk uit!
    Ben heel trots op je!

Liefs uit Praag!
    XX
  2. erma:
    11 juli 2011
    ha iets , jij op de fiets, ontroerende ervaringen en verhalen. maakt me benieuwd naar het vervolg. wij weer uit wales thuis. dronken thee met freerk en hoorden de belevenissen. wij waren ook ooit in st. quentin: nepstrand vonden wij ook te gek, vooral de meeuwen en zeegeluiden. okee. succes verder!liefs erma
  3. Wyp:
    12 juli 2011
    Hoi Ietsje, Een volle week heb ik je nu gevolgd. Geweldig, hoor, wat je naast het fietsen nog allemaal meer beleeft. Ik heb er bewondering voor. Nog veel fiets- en reisplezier.Groetjes van Wyp.
  4. Wilma Maatman:
    13 juli 2011
    Leuk om jou te volgen; mooie foto's. Knap dat jet het doet. Ja, Freerk heeft mij de link gegeven. Hij kan goed alles vertellen, maar ik lees/zie het liever. Vandaar dat ik de link kreeg. Fietse, geniet ervan! Blijf je volgen.
    Hartelijke groeten,
    Wilma
  5. Mari Woerdenbach:
    13 juli 2011
    Hoi Ietsje, Als ik jou zo zie, en al die mooie foto's bekijkt, krijg ik echt het vakantie gevoel. Ondanks dat het me zwaar lijkt, geniet je volop, zo te lezen en op de foto's te zien. Dus volhouden een geweldige prestatie. Nog even van P.A. we hebben een fantastisch concert gegeven op de markt afgelopen zaterdag, iedereen was enthousiast,veel publiek en mooi weer. Dus helemaal goed. Geniet verder van je mooie en indrukwekkende reis.
    Groetjes,
    Mari
  6. Dafra:
    Heee Ietsje,

Wow, geweldig dat je dit allemaal doet.
    Dit is echt de ervaring van je leven.
    Geniet ervan en volhouden he.
    Heel veel sterkte en succes,
    maar vooral heel veel fietsplezier.
    Ik ben trots op je, vooral na wat je de afgelopen jaren allemaal hebt meegemaak
    t..

Super!!

Kussjesss

Liefs,

Dafra.
  7. Bódi Sándor:
    13 juli 2011
    Ik vind het knap wat jij allemaal presteert.
    Verder heel veel succes,en geniet.
    Groetjes.
    Sándor.