Welkom!

2 juli 2011 - Utrecht, Nederland

Welkom op deze site. Iedereen, die dat wil, kan via dit reisblog op de hoogte blijven van mijn fietstocht naar Santiago de Compostella. Aanvankelijk voelde het enigszins arrogant om te veronderstellen dat anderen mijn belevenissen op deze tocht interessant zouden vinden. Maar velen hebben mij verzekerd dat het lezen van reisverhalen maakt dat je de reis zelf ook een beetje beleeft. Wel heeft iemand mij op het hart gedrukt te vermijden dat de teksten alleen een opsomming van activiteiten is: heel oninteressant wordt het als het voornamlijk "en toen, en toen en toen" wordt. Wees gerustgesteld, tijdens deze bijzondere reis zal ik jullie zo mooi mogelijk op de hoogte houden van mijn belevenissen en ervaringen. Vanaf mijn Ipad worden de teksten en foto's op deze site gezet. Het reisblog is gratis, dus sorry voor al de reclame die erop verschijnt. Als je het leuk vindt, kun je een berichtje achterlaten.

Morgen, 3 juli, vertrekken Roel, Pien en ik richting Breda. Freerk fietst een stuk met ons mee. Vanaf half negen morgen vroeg staat de koffie bij ons klaar voor iedereen die ons wil uitzwaaien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bennie:
    2 juli 2011
    Ik wens je een hele goeie en vooral plezierige reis.

Bennie
  2. Patricia:
    2 juli 2011
    Ietje succes met de fietstocht. Ik vind het bijzonder knap!
  3. Mari-anne Hof:
    2 juli 2011
    He Ietsje, Wat een leuke actie. Veel plezier en sterkte en vooral heelhuids weer thuis.
    Groet,Mari-anne
  4. Petra:
    He Freerk en Ietsje.
    Goed bericht, succes en veel plezier en....devotie!!
    Het blijft een bedevaart toch.
  5. Elia Prior:
    Hi Ietsje,
    Fijne reis met mooie belevenissen.
    Zet 'm op meid.
  6. yolanda:
    3 juli 2011
    hoi Ietsje, zet 'm op, we gaan je volgen op deze site
  7. lette & jo:
    Ietsje!, Pien! Roel!

Dat was leuk zwaaien vanmorgen.

En voor vanavond hierbij een zoen.

Lette.
  8. henk spaan:
    3 juli 2011
    ik wens je een reis met veel reflectie en zonder tegenslagen, een behouden (bede)vaart!
  9. Sascha Mommertz:
    3 juli 2011
    Hoi Ietsje, ik wens je een hele goede en inspirerende reis toe!

Hartelijke groet,
    Sascha
  10. Hans Lub:
    3 juli 2011
    Noordenwind, dat helpt alvast vandaag!

Uit een antifoon voor St Jacobus translatie (de dag waarop de kerk in Santiago vierde dat het lichaam van Jacobus naar Galicië werd overgebracht, en het wonder met de ster gebeurde)

In tenebris sedentibus
    obsessis umbra mortis
    lucis fulgens sideribus
    patronus datur fortis

Aan die in het donker zitten
    belaagd door de schaduw van de dood
    [aan hen] wordt een sterke beschermer gegeven
    een die bliksemt met het licht van sterren

Laat het zo zijn, Ietsje!
  11. Rieke:
    Dag (f)Ietsje,

Goede reis, wij hebben deze week een aantal bedevaartskerken bezocht en vroegen ons af of je deze ook zou passeren. Fijn om je te kunnen volgen met deze blog.
    alle goeds en tot hoorns, Rieke
  12. wiel rutten:
    3 juli 2011
    Fijne reis Ietsje met deze prachtige uitdaging. Geniet van de hele reis en rust als dat nodig is. Laat je niet verleiden tot http://www.youtube.com/watch?v=0FiuDrfu2D8&feature=related
    Je hebt alle tijd. De reis zelf is je eerste doel.
  13. Ciska Posthumus:
    Dag Ietsje,
    Op deze zondagavond 21.45 uur lees ik mijn mail en zie dat jullie al vertrokken zijn. Veel fietsplezier, veel succes en ook veel sterkte. Zo nu en dan zal het wel doorbijten zijn! Het wordt een onvergetelijk reis met veel indrukken.
    Durk en ik willen a.s. donderdag vertrekken,richting Hannover en daarna zien we wel weer. Groetjes en tot mails.
  14. Maryan Hess:
    Hallo Ietjes en mede fietsers,
    ik wens jullie veel plezier en uithoudingsvermogen en probeer ook nog een beetje te genieten van al het moois waar jullie door heen fietsen. Succes!
  15. Heleen Snijders:
    4 juli 2011
    Ik wens jullie een mooie,inspirerende en behouden reis. Geniet van deze uitdaging. Het is bijzonder om een beetje met jullie mee te kunnen reizen.
    Hartelijke groeten,
    Heleen