Zondag 17 juli, van Hourtin naar Lanton (87 km)

19 juli 2011

Zondag 17 juli, van Hourtin naar Lanton (87 km)

's Nachts veel regen, helaas blijkt mijn tent niet helemaal waterdicht. Slaapzak nat, die droogt maar langzaam op, dus al dat vocht tors je ook mee over de behoorlijk forse hellingen van de duinen. Van mijn moeder horen we dat in Nederland nog veel slechter is: in Franeker is het 12 graden en komt de regen met bakken uit de hemel.

We fietsen voortdurend door de bossen achter de duinen. Soms passeren we een badplaats. Voor mij lijken alle badplaatsen opelkaar, of je nu op Ameland bent of op Cran Canaria, overal zijn dezelde winkeltjes met souvenirs, badkleding en strandbenodigdheden en eettentjes en disco's. Het gaat langzamer dan we van te voren hadden gedacht. Aan het einde van de middag blijkt het nog reuze moeilijk om in de buurt van Andernos logies te vinden. Uiteindelijk vinden we een lux hotel in Lanton. Kan ik in de hotelkamer mijn slaapzak te drogen hangen.

1. Henriek:
    20 juli 2011
    Ha Ietsje, Ik zie op het kaartje dat je aan de voet van de Pyreneeen bent! Wauw. En nu er over en op naar Spanje. Geniet ervan! Ola. Groet, ook voor Pien en Roel
  2. erma:
    21 juli 2011
    ha iets
    las net je verhaal van zaterdag: wat een geluk, nu kunnen beide kinderen verder aan hun toekomst werken. en jij ook! ha, ha. nu wachten voor jou en de anderen de echte bergetappes, hoewel, als ik dit schrijf op 21 juli, zijn jullie al halverwege of misschien er al overheen. ben benieuwd hoe dat ging. ik lees nog steeds met veel plezier over je ervaringen als pelgrim zonder geloof. groet erma